Utvalget for etter- og videreutdanning i barnehage og skole leverte sin NOU 28. september. Utvalget foreslår flere tiltak for å etablere et helhetlig og varig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole.
Forskere ved Universitetet i Sørøst Norge har laget et verktøy som kan hjelpe lærere og lærerutdannere å ha med samiske perspektiv i undervisningen.
Denne uka var medlemmer og varamedlemmer i Samarbeidsforum Nordland og fagutvalgene for barnehage, grunnskole og videregående opplæring samlet for første gang fysisk.
Den nye veilederen for endringene i velferdstjenestelovgingingene som trådte i kraft 1. august er nå publisert.
I en ny rapport presenteres de første funnene fra evalueringen av Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
Utdanningsdirektoratet har nå publisert sluttrapporten fra følgeforskningen på strategien "Kompetanse for fremtidens barnehage".